Μέσα σε ένα περιβάλλον όπου μειώνεται η κυκλοφορία των εφημερίδων και το κοινό γυρίζει την πλάτη στην τηλεόραση, ιδιαίτερα η νέα γενιά, ο τομέας του διαδικτύου και η ανάπτυξη τηλεοπτικών προγραμμάτων που δεν έχουν ως βασικό αντικείμενο την ειδησιογραφία στρέφονται πλέον στη νέα αυτή μορφή. Βασικός λόγος αυτής της μεταστροφής αποτελεί το γεγονός πως το κοινό δεν είναι πρόθυμο να πληρώσει για την ενημέρωσή του και επιζητά σε μεγαλύτερο βαθμό την συμμετοχή του στην παραγωγή των ειδήσεων. Ωστόσο αυτή η μοιραία και αναπόφευκτη μεταστροφή δεν πιστώνεται αποκλειστικά και μόνο στην τεχνολογική εξέλιξη αλλά και στα επιχειρηματικά και οικονομικά μοντέλα από τα οποία εξαρτώνται τα ΜΜΕ. Σύμφωνα με τον D. Freedman η σταδιακή μείωση των εσόδων από την ήδη μειωμένη διαφημιστική μερίδα προς στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης επηρεάζει τη λειτουργία τους.
Η αλληλεπίδραση, για πιο στοχευμένη διαφήμιση, που προσφέρει το διαδίκτυο στους διαφημιστές, σε συνάρτηση με το μειωμένο κόστος, τους οδηγεί σε διαφορετικά μοντέλα επενδύσεων.
Παράλληλα αυξάνεται και ο ανταγωνισμός με την πληθώρα των μέσων αλλά και ο εκφυλισμός των υφιστάμενων επιχειρηματικών μοντέλων που συνδέουν τις ειδήσεις με την διαφήμιση. Η στροφή προς το διαδίκτυο που πραγματοποίησαν αρκετοί ειδησεογραφικοί οργανισμοί δεν στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία καθώς λειτούργησε είτε πειραματικά, είτε αμυντικά αναφέρει ο Freedman και όχι επαναστατικά όπως θα όφειλαν να την αξιοποιήσουν. Απόδειξη αποτελεί το γεγονός ότι αρκετοί οργανισμοί προσπαθούν να κερδίσουν με εύκολο τρόπο τα χρήματα που έχασαν επενδύοντας στο διαδίκτυο. Μιας επένδυσης ωστόσο που ομολογουμένως έγινε με λάθος τρόπο καθώς μετέφερε την εικόνα της έντυπης δημοσιογραφίας αυτούσιας στο διαδίκτυο και δεν χρησιμοποίησε πλήρως τις δυνατότητες που αυτό προσφέρει στους χρήστες.