Η ψηφιακή τεχνολογία έχει διαμορφώσει ένα νέο τοπίο στον χώρο των ΜΜΕ, τόσο στη μετάδοση της πληροφορίας όσο και στη σχέση μεταξύ εξουσίας, δημοσιογραφίας και πολιτών. Επίσης, ο αιώνας της παγκοσμιοποίησης επηρεάζει σε βάθος τους οικονομικούς δείκτες και την πνευματική και ψυχική καλλιέργεια των λαών (Φραγκονικολόπουλος & Προέδρου, 2015).
Η παγκοσμιοποίηση ως έννοια και ως ουσία εισέρχεται και στα ΜΜΕ δημιουργώντας έναν ενιαίο χώρο όπου με ταχύτητα διακινούνται οι ροές ειδήσεων.
Αυτή η οικουμενικότητα που έχει διαμορφωθεί δεν κατάφερε να συμβάλει στο νέο περιβάλλον που διαμορφώθηκε στην παγκόσμια δημόσια σφαίρα αλλά αντίθετα δημιούργησε μια ομοιομορφία δομής, θεματολογίας και επηρεασμού της κοινής γνώμης, αντανακλώντας με μεγαλύτερη ακρίβεια την παγκόσμια δυτικοποίηση του πολιτισμού και του εμπορίου (Cottle, 2009). Σύμφωνα με τον Cottle η δημοσιογραφία πρέπει να μελετήσει τα παραπάνω ζητήματα δηλαδή το πως αυτά αντικατοπτρίζονται στα ενημερωτικά δίκτυα σε όλο τον κόσμο και να εξετάσει πως επαναδιαπραγματεύονται το ρόλο της πολιτικής σε εάν αλληλοεξαρτώμενο, διασυνδεμένο και κυριαρχούμενο από κρίσεις κόσμο.